Polska sieć mechaniczna ProfiAuto wybiera najgorsze jednostki napędowe, które były laureatami "International Engine of the Year"

Polska sieć mechaniczna ProfiAuto wybiera najgorsze jednostki napędowe, które były laureatami "International Engine of the Year"

Mechanicy zebrane pod parasolem niezależnych warsztatów ProfiAuto dokonali selekcji najmniej pożądanych jednostek napędowych, które można spotkać w autach z drugiej ręki. Co ciekawe, wszystkie silniki, które znalazły się na ich czarnej liście, w przeszłości zdobyły tytuły w prestiżowym konkursie „International Engine of the Year”.

Podczas wyboru samochodu, zwłaszcza używanego, wielu potencjalnych nabywców kieruje się popularnymi opiniami, a mniej osób szuka rad u specjalistów. Część osób decyduje się na zakup samochodów, które wcześniej otrzymały nagrody branżowe. Polski zespół mechaniczny z ProfiAuto ostrzega jednak, że taki sposób myślenia może być mylący. Zauważyli oni, że wiele jednostek napędowych, które w przeszłości triumfowały w „International Engine of the Year”, obecnie generuje poważne problemy dla ich obecnych właścicieli.

Na podstawie długiej listy laureatów międzynarodowego konkursu, polscy mechanicy skompilowali listę najbardziej problematycznych jednostek napędowych, wyniesionych przez trzy różne koncerny motoryzacyjne. Oto sześć jednostek napędowych, które kiedyś zdobyły tytuł „International Engine of the Year”, a teraz są oceniane jako najgorsze:

  • Silniki 1.6 THP (PSA i BMW)
  • Silniki 1.2 Puretech (PSA/Stellantis)
  • Silniki N62 4,4 l (BMW)
  • Silnik S54 (BMW)
  • Silnik N54 (BMW)
  • Rodzina silników TSI (Volkswagen)

Mechanicy z ProfiAuto zwrócili uwagę na problemy z napędem rozrządu, rozciągnięciem jego łańcucha i kolektorem dolotowym w silnikach oznaczonych symbolem 1.6 THP, stworzonych przez inżynierów PSA. Co więcej, ich następca w grupie Stellantis – trzycylindrowe silniki z rodziny 1.2 Puretech – okazały się jeszcze gorsze ze względu na problemy z rozrządem, nadmierny pobór oleju i wiele innych kwestii.

Zabiegający o klientów BMW także nie mają powodów do triumfu. Na przykład rodzina ośmiocylindrowych benzynowych silników N62 o pojemności 4,4 l, które można spotkać w wielu większych modelach marki, na przykład 5 (E6x), serii 7 (E65/66) i X5 (E53), mają problemy z wyciekami oleju i rozrządem. Kolejnym problematycznym silnikiem jest rzędowa sześciocylindrowa benzynowa N54, dostępna w BMW serii 1 (E87), 3 (E92) i 5 (E60), a także X6 (E73) oraz Z4 (E89). Występują w niej różne wycieki i awarie układu paliwowego oraz kłopoty z napędem rozrządu.

Wśród najbardziej problematycznych silników znalazł się również S54 o mocy 343 KM, montowany w sportowym modelu M3 (E46), który zdobył status kultowego. Ten silnik cierpi na problemy z rozrządem, a także z panewkami, co jest prawdziwym ciosem dla fanów tej niemieckiej marki.