Na czym polega wielokierunkowy system bezpieczeństwa kierowcy od Hondy?

Na czym polega wielokierunkowy system bezpieczeństwa kierowcy od Hondy?
fot. unsplash.com

Nie milkną echa ostatniej premiery Hondy. Ich flagowe modele, są wyposażone w Honda Sensing 360. To w nowy, wielokierunkowy system bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. W praktyce chodzi o to, aby kierowca był ostrzegany o wszystkich potencjalnych zagrożeniach.

Eliminacja martwego pola

To coś, co przynajmniej raz przydarzyło się każdemu doświadczonemu kierowcy. Samochód albo motocyklista nagle pojawił się, chociaż wcześniej nie było go we wstecznych lusterkach. Tym w przybliżeniu zajmuje się system Honda Sensing 360. Dzięki licznym czujnikom i sensorom wykrywa potencjalnie niezauważalne obiekty. I to nie tylko w newralgicznych punktach, ale zarówno z przodu, z tyłu jak i wokół pojazdu.

A jak w praktyce?

W system Honda Sensing 360 wchodzi kilka aspektów. Pierwszy z nich jest pomocny, gdy na skrzyżowaniu w trakcie skrętu w prawo wykryte zostaną inne pojazdy lub piesi. Wtedy właśnie włączy się system automatycznego hamowania, redukujący skutki kolizji. Zasięg wykrywania jest bardzo szeroki, dzięki temu kierowca ma pewność, że nic nie umknie jego uwadze.

Drugi dotyczy ostrzeżenia o ruchu poprzecznym. Przypuśćmy, że jedziemy pojazdem poruszającym się z niewielką prędkością na skrzyżowaniu. System ostrzega nas o pojazdach zbliżających się do skrzyżowania z przodu jak i z boku. Jeżeli zaistnieje ryzyko kolizji, w samochodzie usłyszysz dźwięk ostrzegający oraz znaki wizualne na tablicy wskaźników.

Kolejny przyda się w momencie zmianie pasa ruchu. Honda Sensing 360 ostrzeże, gdy przy zmianie pasa ruchu może być potencjalna kolizja z pojazdem z tyłu. Gdy samochód będzie w martwym polu, system ostrzeże przed tym zarówno dźwiękowo jak i wizualnie. Dodatkowo wspomoże obsługę układu kierowniczego.

Jeszcze inny, to aktywny asystę zmiany pasa ruchu. Dzięki aktywnemu tempomatowi adaptacyjnemu z dodatkowymi funkcjami jazda jest jeszcze bezpieczniejsza. Polega on na podążaniu za pojazdem oraz utrzymaniem pasa ruchu, gdzie system wskaże potencjalne niebezpieczeństwo. Jeżeli na drodze kierowca włączy kierunkowskaz, system wspomaga obsługę układu kierowniczego. Dzieje się tak tylko na autostradach lub na drogach ekspresowych.

Ostatnia już, to funkcja wspomagania utrzymania prędkości na zakrętach. Omawiany system sam koryguje i dostosowuje prędkość do pokonywania zakrętu. Dzieje się tak dzięki pracy przedniej kamery, która bez problemu wykrywa krzywiznę pasa ruchu przed zakrętem. Mając takie dane, ułatwia płynne pokonywanie łuków.