Unowocześniony model Skody Octavii – cud technicznej innowacji już w produkcji

Unowocześniony model Skody Octavii – cud technicznej innowacji już w produkcji

Właśnie zakończono produkcję najnowszego modelu Skody Octavia. Ten samochód, dostępny w dwóch odmianach – jako liftback oraz kombi – cieszy się nowoczesnym wyglądem oraz ulepszonym wyposażeniem. Najbardziej rozpoznawalny pojazd czeskiej marki posiada teraz drugą generację reflektorów LED Matrix. Producent nie zapomniał także o gruntownym odświeżeniu oferty silników. To wszystko sprawia, że nowa Skoda jest gotowa na podbój rynku.

Skoda Octavia to bez wątpienia flagowy model czeskiego producenta, który debiutował na rynku w 1996 roku. Od tamtej pory wyprodukowano ponad 7,5 miliona egzemplarzy tego pojazdu, które docierały do klientów na całym świecie. Octavia ma swoich wielbicieli w siedmiu europejskich krajach, w tym w Polsce, Czechach, Austrii czy Słowacji. W Polsce ten model jest szczególnie popularny w wersji liftback, a nasz kraj jest zarazem największym rynkiem dla tej odmiany pojazdu, wyprzedzając Czechy i Turcję. Mimo to, producent zdaje sobie sprawę, że nawet największy sukces nie trwa wiecznie, dlatego podjął decyzję o gruntownej restylizacji modelu oraz wprowadzeniu technicznych innowacji.

Właśnie zakończono produkcję pierwszego egzemplarza odświeżonej Skody Octavii. Czeski producent planuje przenieść produkcję tego modelu do zakładów produkcyjnych w Kvasinach w drugiej połowie 2024 roku. Ten krok pozwoli na zwiększenie mocy produkcyjnej fabryki, jednocześnie oszczędzając zasoby w obiektach w Mlada Boleslav. Uwolnione w ten sposób środki zostaną przeznaczone na produkcję elektrycznych modeli Enyaq, Enyaq Coupe i Elroq (nowy SUV).

Odświeżona Skoda Octavia prezentuje się świetnie zarówno jako liftback, jak i kombi. Pojazd wyposażono w nowoczesne, ostro zarysowane reflektory LED Matrix drugiej generacji. To właśnie one są najbardziej widocznym elementem liftingu. Nowe reflektory składają się z modułu bi-LED umieszczonego z boku, który obsługuje światła mijania i drogowe, oraz dwóch rzędów 36 segmentów matrycowych (o 12 więcej niż w poprzedniej generacji), umieszczonych w sekcji wewnętrznej. Każdy segment może być sterowany osobno, co pozwala na eliminowanie oślepiania nadjeżdżających pojazdów podczas korzystania ze świateł drogowych oraz poprawę widoczności znaków drogowych.