Zimowe wyzwania dla użytkowników samochodów zasilanych olejem napędowym
Początek roku przyniósł ze sobą spadek temperatury do -15 stopni Celsjusza. W tych warunkach, teoretycznie, olej napędowy dostępny na stacjach nie powinien powodować problemów. Jednakże, rzeczywistość często bywa inna. Diesel może zacząć się mętnieć nawet przy umiarkowanym mrozie, co z kolei może prowadzić do trudności z uruchomieniem pojazdu. Jak można temu zapobiec? Odpowiedź jest prosta, jednak wymaga działania z wyprzedzeniem.
Na początku stycznia temperatura w naszym kraju spada, co może być dodatkowym utrudnieniem dla kierowców. Niezależnie od problemów związanych z akumulatorem, które mogą dotyczyć każdego rodzaju pojazdu, właściciele samochodów zasilanych dieslem mogą napotkać dodatkowe trudności. Nawet przy mrozie osiągającym kilkanaście stopni poniżej zera, ich auto może odmówić posłuszeństwa, nawet jeśli akumulator jest nowy lub w pełni naładowany. Przeważnie winowajcą okazuje się paliwo.
Ważne jest jednak to, aby działać proaktywnie i prewencyjnie. W przypadku zablokowania filtra lub innych elementów układu paliwowego przez kryształki parafiny, które mogą wytrącić się z oleju napędowego, jedynym efektywnym rozwiązaniem będzie przestawienie pojazdu do ciepłego garażu. Przy takiej sytuacji niewiele pomogą dodatkowe środki dodawane do paliwa. Jeśli decydujemy się na tego typu dodatek, powinniśmy to zrobić zanim temperatura spadnie poniżej zera.