Sukces Toyoty Camry na polskim rynku motoryzacyjnym. Czy taksówkarze są zadowoleni?

Sukces Toyoty Camry na polskim rynku motoryzacyjnym. Czy taksówkarze są zadowoleni?

Toyota Camry, znana jako najczęściej wybierany samochód typu sedan w segmencie D w Polsce, dominuje rynek. Zaskakujący jest fakt, że zużycie paliwa tego prawie 5-metrowego pojazdu z 2,5-litrowym silnikiem hybrydowym jest porównywalne z małymi samochodami miejskimi. Ciekawe jest również zdanie przedstawicieli jednej z największych flot taksówkarskich na temat japońskich pojazdów.

Od prawie 40 lat, Toyota Camry zdobywa serca kierowców na całym świecie. Do chwili obecnej sprzedano ponad 21 milionów egzemplarzy wszystkich generacji tego modelu. W 2004 roku firma zdecydowała się jednak na odwrót z rynku europejskiego, co było rozczarowujące dla licznych fanów tego modelu, mimo to sentyment do marki i jej rozpoznawalność pozostały niezmienione.

Po 15-letniej przerwie, w 2019 roku, na polski rynek trafiła 8. generacja Camry z napędem hybrydowym. W momencie premiery musiała stawić czoła co najmniej pięciu konkurentom, w tym takim jak Passat czy Mondeo. Mimo to, do 2023 roku w Polsce sprzedało się ponad 14,5 tys. egzemplarzy japońskiego sedana. Taki wynik, biorąc pod uwagę segment D+E i rosnącą popularność SUVów, jest bardzo dobry.

Od początku 2024 roku, Toyota Camry jest najczęściej wybieranym sedanem w segmencie D. Wielu taksówkarzy decyduje się na ten model. Firma DEPartner, działająca od 2016 roku, wynajmuje samochody dla najbardziej popularnych aplikacji taxi i dostarcza niezależne usługi przewozowe. Posiadając flotę ponad 400 pojazdów, planuje stać się jednym z największych operatorów taxi w Polsce. Japońska marka jest głównym dostawcą floty – hybrydy (Corolla i Yaris Cross) stanowią jej większość, a niedawno dołączyła do nich dwusetna Camry w wersji Comfort, zakupiona w salonie Toyota Romanowski w Krakowie.