Dwa tragiczne incydenty na polskich szlakach kolejowych: Zgony w Tarnowie i między stacjami Boguszów-Gorce Zachód a Sędzisław
Polskie tory kolejowe były świadkami dwóch tragicznych zdarzeń. Pierwszy z nich miał miejsce krótko po północy, w pobliżu mostu kolejowego przerzuconego nad rzeką Biała w Tarnowie. Kolejny, niemalże południowy wypadek, wydarzył się między stacjami Boguszów-Gorce Zachód a Sędzisław.
W pierwszym przypadku, pod mostem kolejowym w Tarnowie, mężczyzna został śmiertelnie raniony przez pociąg pasażerski. Wciąż trwa proces identyfikacji ofiary. W odpowiedzi na ten tragiczny incydent, grupa dochodzeniowo-śledcza oraz funkcjonariusze z Komisariatu Policji Tarnów-Zachód natychmiastowo ruszyli na miejsce zbrodni. Próby wyjaśnienia wszystkich okoliczności tego zdarzenia są jeszcze w toku.
Ze względu na skrupulatne prace dochodzeniowe, przejezdność torów kolejowych w tym obszarze została całkowicie zawieszona zarówno dla ruchu pociągów w kierunku wschodnim, jak i zachodnim. Mimo odnalezienia dokumentów przy zmarłym, pełna identyfikacja wymaga dalszych badań genetycznych. Niestety, spowodowało to znaczne opóźnienia – ponad 6 godzin dla trzech pociągów pasażerskich i ponad 3 godziny dla dwóch pociągów towarowych.
Drugi tragiczny incydent miał miejsce między stacjami Boguszów-Gorce Zachód a Sędzisław około południa. W tym przypadku, nieznany mężczyzna wtargnął na tory kolejowe w miejscu, które nie było odpowiednio oznaczone ani dozwolone. Pociąg Polregio jadący z Poznania Głównego do Szklarskiej Poręby Górnej uderzył w mężczyznę, który niestety poniósł śmierć na miejscu.
Potwierdzenie zgonu przekazał Paweł Noga z Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu. Prace nad ustaleniem przebiegu zdarzenia i jego przyczyn są obecnie prowadzone na miejscu tragedii, które zostało odpowiednio zabezpieczone. O godzinie 11:40 ruch kolejowy na tym odcinku został całkowicie wstrzymany, a pasażerowie zostali obsłużeni przez autobusy zastępcze.
Wiele pociągów na tej trasie odnotowało znaczne opóźnienia, niektóre sięgające ponad 100 minut. Na przykład pociąg relacji Szklarska Poręba Górna – Warszawa Wschodnia (IC 61100) miał opóźnienie wynoszące 126 minut, a pociąg relacji Poznań Główny – Szklarska Poręba (PR 76109) miał opóźnienie wynoszące 114 minut.
Obie te tragedie zapewniły smutek dla regionu i znacząco zakłóciły regularny ruch kolejowy. Bezpieczeństwo na szlakach kolejowych jest sprawą priorytetową i te tragiczne incydenty są brutalnym przypomnieniem o jego kluczowej roli.