Mazda utrzymuje swoją pozycję na rynku z unikalnym roadsterem – MX-5 2024
Polski rynek samochodowy nie oferuje już żadnej alternatywy dla jednego, wyjątkowego modelu – nowej Mazdy MX-5 2024. Jest ona w praktyce bezkonkurencyjna, zaskakując najnowszymi ulepszeniami i innowacjami. Chociaż nie wszystkie zmiany mogą przypaść do gustu zwolennikom tego modelu, to japoński roadster nadal dostarcza mnóstwo emocji podczas jazdy.
Rezygnacja z produkcji Mazdy MX-5 nie jest na razie brana pod uwagę. Najnowsza edycja tego modelu trafia na rynek z szeregiem drobnych modyfikacji. Choć nie każda z nich spotka się z aprobatą stałych klientów, większość pozwoli utrzymanie MX-5 jako unikalnego modelu w salonach. Oferta roadsterów na rynku jest dzisiaj skromna, porównywalna do ilości wegańskich posiłków w restauracji specjalizującej się w stekach. Konkurenci dla Mazdy praktycznie nie istnieją. Owszem, BMW oferuje Z4, ale jest on większy, droższy i mocniejszy, a Porsche Boxster, które grało w zupełnie innej lidze, już nie jest dostępne na polskim rynku.
Model Mazda MX-5, który obchodzi 35-lecie swojego istnienia, nie zniknie z oferty na razie. W związku ze zaostrzeniem unijnych norm dotyczących emisji i systemów bezpieczeństwa, roadster musiał zostać dostosowany do nowych wymagań. Co zatem zmieniło się w Mazdzie MX-5?
Najistotniejszą zmianą jest rezygnacja z dotychczasowego silnika 2.0 Skyactiv-G na rzecz mniejszej jednostki 1.5 Skyactiv-G. Ten mniejszy, benzynowy silnik stanie się teraz jedyną opcją dla modelu MX-5. Wersja 2.0 zostanie wycofana ze wszystkich rynków, poza brytyjskim, jednak tam jej sprzedaż będzie czasowo ograniczona.