Narodziny cyfrowego towarzysza: Nowa inicjatywa Toyoty

Narodziny cyfrowego towarzysza: Nowa inicjatywa Toyoty

Marka samochodowa Toyota, po unowocześnieniu modelu Camry i wprowadzeniu nowego Land Cruisera, niespodziewanie skierowała swoje zainteresowanie na niecodzienną dziedzinę – wirtualne zwierzęta domowe. Nie mają one jednak nic wspólnego z motoryzacją, lecz pełnią konkretną funkcję.

To japońskie przedsiębiorstwo słynie z praktyczności, której zakres nie ogranicza się do branży motoryzacyjnej. Dowodem na to jest seria pomysłów, charakteryzujących się wysoką funkcjonalnością, a zaprezentowanych przez markę. Są to innowacyjne rozwiązania, wykorzystujące najnowocześniejsze technologie, które zostały stworzone w ramach linii produktów E-Collection.

W skład tej unikalnej kolekcji wchodzą propozycje dla profesjonalistów różnych branż, miłośników natury, entuzjastów mody, nowoczesnych rodzin a także pasjonatów muzyki. Jak podkreśla firma w oficjalnym oświadczeniu: „Każdy element został stworzony, aby sprostać codziennym wyzwaniom przyszłych pokoleń – od hybrydowych pracowników-nomadów do rozwiązań dla tych, którzy chcą być na bieżąco, jednocześnie odłączając się od cyfrowych urządzeń”.

Zdając sobie sprawę z tej innowacji, łatwo przewidzieć, że Toyota raczej nie zamierza otwierać działów zoologicznych w swoich salonach. Wizją przyszłości może być jednak sprzedaż ChirpM8, pierwszego cyfrowego zwierzaka. Jego głównym celem jest dbanie o zdrowie psychiczne użytkowników. Generowane przez niego dźwięki ptasie mają, według twórców, łagodzić miejski stres. Cyfrowy towarzysz zapewnia rozrywkę i interakcje, dzięki czemu ma stać się „opiekunem zapewniającym bezpieczeństwo i pewność siebie w wielkim mieście”.

ChirpM8 to tylko jeden z wielu innowacyjnych pomysłów marki Toyota. Do innych należą m.in. ThinkTent (namiot do myślenia), AdjusTable (modułowy stolik przenośny), DualGuitar (gitara generująca energię podczas gry) oraz AWD Sneakers (wielofunkcyjne obuwie).