Mazda 6 i jej nieoczekiwany następca wjeżdżają na polski rynek. Japoński producent zaskakuje silnikiem Diesla
Jako czterodrzwiowe coupe, najnowsza Mazda 6 jest idealnym uzupełnieniem przerwy, którą po 12 latach sprzedaży pozostawiła za sobą poprzednia generacja „szóstki”. Japoński producent koncentruje się na dwóch rodzajach napędu, w tym benzynowym. Następnie pojawi się najnowsza Mazda CX-5. Ale to nie koniec niespodzianek…
Sukces najnowszych modeli Mazdy, takich jak Mazda 6 i CX-5, jest powodem do świętowania dla japońskiego producenta na polskim rynku. Sytuację najlepiej ilustrują liczby. W 2024 roku polscy kierowcy zakupili niemal 10,5 tys. pojazdów tej marki. Najbardziej popularne są SUV-y z serii CX, które stanowią ponad 75% sprzedaży.
Mazda CX-5 jest najpopularniejszym modelem – na drogi wyjechało 3535 egzemplarzy, a już w połowie 2025 roku zaplanowano premierę nowej generacji tego modelu. Na drugim miejscu uplasowała się Mazda CX-30 z liczbą zarejestrowanych egzemplarzy wynoszącą 2845. Podium uzupełnia Mazda 3, która sprzedano w liczbie 1843 sztuk. Tymczasem sprzedaż Mazdy MX-30 została zakończona. Z oferty zniknęła także uwielbiana Mazda 6, ale już w styczniu pojawi się jej nieoczekiwany następca. Mazda CX-80 dowodzi, że marka potrafi konkurować w segmencie premium, a jednym z jej atutów jest silny silnik Diesla. Co przyniesie 2025 rok?
Jako największy SUV w ofercie marki dla Europy, Mazda CX-80 imponuje swoją prawie 5-metrową sylwetką. Ale nie tylko rozmiary są tu ważne. Szczególną uwagę zwraca dbałość o detale, nisko położony środek ciężkości, odpowiednie rozłożenie masy oraz estetyczne proporcje.
Deska rozdzielcza CX-80 to prawdziwa symfonia designu według filozofii Mazdy. Biała skóra Nappa i naturalne drewno klonowe dodają poczucia luksusu. Zastosowanie różnych faktur i szwów, które reagują na zmiany oświetlenia, dodaje efektu głębi. Japońska technika Kakenui tworzy „szwy zawieszone”, pozwalając zobaczyć materiał pod spodem. W samochodzie panuje doskonała harmonia między liczbą przycisków, pokręteł a elementami sterowanymi dotykowo.
Wnętrze CX-80 to komfort na poziomie kina domowego. To pierwszy trzyrzędowy SUV Mazdy dostępny w wersji 7- lub 6-miejscowej. Zarówno z przodu, jak i z tyłu jest mnóstwo miejsca. Siedzenia w drugim rzędzie mogą być przesuwane o 12 cm i regulowane pod kątem 15-33 stopni. Na nogi i stopy jest dużo miejsca, a także pod sufitem. Rozstaw osi wynoszący ponad 3 metry gwarantuje komfort dla pasażerów o wzroście do 170 cm siedzących w trzecim rzędzie.
Bagażnik CX-80 oferuje 258 litrów pojemności przy pełnym obłożeniu pasażerami (7 osób), która wzrasta do solidnych 687 litrów po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń. Z kolei po złożeniu drugiego rzędu siedzeń, pojemność bagażnika wzrasta do 1221 litrów, a nawet do 1971 litrów, gdy mierzymy do sufitu. Warte uwagi jest to, że Mazda CX-80 jest w stanie holować przyczepy o masie do 2500 kg, nawet jako hybryda plug-in.