Elektryczny crossover Omoda E5 zadebiutował na polskim rynku motoryzacyjnym

Elektryczny crossover Omoda E5 zadebiutował na polskim rynku motoryzacyjnym

Pojawienie się nowego samochodu elektrycznego na polskim rynku motoryzacyjnym to duże wydarzenie. Tym razem mamy do czynienia z chińską marką Omoda, która wprowadza do Polski swój model E5. To kompaktowy crossover napędzany całkowicie elektrycznie, który ma kosztować 169 900 zł. Na polski rynek trafia on w jednej, bogato wyposażonej wersji Premium.

Omoda E5 jest wersją elektryczną popularnego w Polsce modelu Omoda 5 z napędem spalinowym. Jego wymiary to 4424 mm długości, 1830 mm szerokości i 1588 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2630 mm. Samochód dostępny jest w jednej wersji wyposażenia, czyli Premium, z możliwością wyboru spośród dziesięciu kolorów nadwozia. Dodatkowo, można go uzupełnić kontrastującym czarnym dachem, przy czym żadna z palety kolorów nie pociąga za sobą dodatkowych kosztów. W Polsce auto objęte jest siedmioletnią gwarancją albo 150 000 km (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej) oraz ośmioletnią gwarancją na baterię lub 160 tys. km.

W kwestii parametrów technicznych, Omoda E5 może pochwalić się pojemnością akumulatora trakcyjnego wynoszącą 61 kWh. Producent zapewnia, że zasięg pojazdu to aż 402 km (według standardu WLTP). Model wyposażony jest w technologię ładowania prąd stały DC o mocy 80 kW, dzięki której samochód można naładować od 30 do 80 procent w około pół godziny. Moc silnika elektrycznego to 150 kW (204 KM) i 340 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki napędowi na przednie koła, auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 7,6 s.

Omoda E5 sprzedawana w Polsce za sumę 169 900 zł różni się od wersji spalinowej stylem przedniego pasa. Auto posiada również unikalne, aerodynamiczne obręcze kół o średnicy 18 cali. Do standardowego wyposażenia należą m.in.: reflektory LED sterowane automatycznie, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, dynamiczne kierunkowskazy, animacja powitalna świateł, otwierane okno dachowe, elektrycznie sterowane drzwi bagażnika, automatyczne wycieraczki, podgrzewana przednia szyba i przyciemniane szyby tylne.

Co do wyposażenia wnętrza, wersja Premium Omoda E5 oferuje elektrycznie regulowane fotele (6 kierunków dla kierowcy i pasażera), pokryte ekologiczną skórą, z funkcją podgrzewania i wentylacji. Deska rozdzielcza jest wykończona miękkim obiciem. Pojazd posiada dwa ekrany zakrzywione w stronę kierowcy, o przekątnej 12,3″, automatyczną klimatyzację i podgrzewaną kierownicę. Atmosferę wnętrza podkreśla nastrojowe oświetlenie.