Elektryczny crossover Omoda E5 zadebiutował na polskim rynku motoryzacyjnym
Pojawienie się nowego samochodu elektrycznego na polskim rynku motoryzacyjnym to duże wydarzenie. Tym razem mamy do czynienia z chińską marką Omoda, która wprowadza do Polski swój model E5. To kompaktowy crossover napędzany całkowicie elektrycznie, który ma kosztować 169 900 zł. Na polski rynek trafia on w jednej, bogato wyposażonej wersji Premium.
Omoda E5 jest wersją elektryczną popularnego w Polsce modelu Omoda 5 z napędem spalinowym. Jego wymiary to 4424 mm długości, 1830 mm szerokości i 1588 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2630 mm. Samochód dostępny jest w jednej wersji wyposażenia, czyli Premium, z możliwością wyboru spośród dziesięciu kolorów nadwozia. Dodatkowo, można go uzupełnić kontrastującym czarnym dachem, przy czym żadna z palety kolorów nie pociąga za sobą dodatkowych kosztów. W Polsce auto objęte jest siedmioletnią gwarancją albo 150 000 km (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej) oraz ośmioletnią gwarancją na baterię lub 160 tys. km.
W kwestii parametrów technicznych, Omoda E5 może pochwalić się pojemnością akumulatora trakcyjnego wynoszącą 61 kWh. Producent zapewnia, że zasięg pojazdu to aż 402 km (według standardu WLTP). Model wyposażony jest w technologię ładowania prąd stały DC o mocy 80 kW, dzięki której samochód można naładować od 30 do 80 procent w około pół godziny. Moc silnika elektrycznego to 150 kW (204 KM) i 340 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki napędowi na przednie koła, auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 7,6 s.
Omoda E5 sprzedawana w Polsce za sumę 169 900 zł różni się od wersji spalinowej stylem przedniego pasa. Auto posiada również unikalne, aerodynamiczne obręcze kół o średnicy 18 cali. Do standardowego wyposażenia należą m.in.: reflektory LED sterowane automatycznie, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, dynamiczne kierunkowskazy, animacja powitalna świateł, otwierane okno dachowe, elektrycznie sterowane drzwi bagażnika, automatyczne wycieraczki, podgrzewana przednia szyba i przyciemniane szyby tylne.
Co do wyposażenia wnętrza, wersja Premium Omoda E5 oferuje elektrycznie regulowane fotele (6 kierunków dla kierowcy i pasażera), pokryte ekologiczną skórą, z funkcją podgrzewania i wentylacji. Deska rozdzielcza jest wykończona miękkim obiciem. Pojazd posiada dwa ekrany zakrzywione w stronę kierowcy, o przekątnej 12,3″, automatyczną klimatyzację i podgrzewaną kierownicę. Atmosferę wnętrza podkreśla nastrojowe oświetlenie.