Toyota Yaris Cross z udoskonalonym hybrydowym układem napędowym – lider na rynku aut w Polsce
Niezwykle popularna Toyota Yaris Cross, która zadebiutowała na rynku samochodów w 2021 roku, jest obecnie niekwestionowanym liderem konkurencyjnego segmentu B-SUV zarówno na terenie Europy, jak i Polski. Teraz ten miejski SUV zyskał nową, silniejszą jednostkę hybrydową piątej generacji.
Toyota poszerzyła ofertę Yarisa Cross o mocniejszy, piątej generacji układ hybrydowy, który gwarantuje lepszą dynamikę jazdy. Bazuje on na 1,5-litrowym silniku benzynowym połączonym z nową przekładnią oraz bardziej wydajnym modułem elektrycznym. Dzięki temu, moc samochodu wzrosła do 132 KM, zamiast dotychczasowych 116 KM. Dodatkowo, maksymalny moment obrotowy zwiększył się o 30 procent – z 141 Nm do 185 Nm.
Toyota Yaris Cross z nowym układem napędowym charakteryzuje się lepszymi osiągami. W porównaniu do poprzedniej wersji hybrydowej, przyspieszenie samochodu od 0 do 100 km/h skróciło się o pół sekundy (10,7 s), a czas przyśpieszania z 80 na 120 km/h jest krótszy o 0,4 s (8,9 s). Nowy napęd będzie dostępny w wyższych wersjach wyposażenia, takich jak GR Sport oraz w nowym wydaniu Premiere Edition. W ofercie pozostanie również dotychczasowa hybryda o mocy 116 KM.
Toyota Yaris Cross doczekała się także innych udoskonaleń. Producent zadbał o poprawę komfortu jazdy, redukując hałas i drgania wynikające z pracy układu napędowego. W tym celu do lewego mocowania silnika dodano amortyzator dynamiczny, a na dolocie zamontowano rezonator. Wygłuszenie deski rozdzielczej zmieniono z jednowarstwowego na trójwarstwowe, a jej górna część zyskała dodatkową warstwę filcu. Zastosowano też grubsze szyby.